بیمه مسئولیت مهندس مجری و مدیر آپارتمان

بیمه مسئولیت مهندسی
لطفا این صفحه را به کمک ابزارهای ارتباط جمعی ، بین دوستان خود منتشر فرمایید

( جلسه یکصدم کانال حقوق مهندسی – بخش دوم )

بیمه مسئولیت مهندس مجری و مدیر آپارتمان

 

مهندسان مجری ذیصلاح ساختمان و همچنین مدیران آپارتمان ها دارای جایگاه ویژه و سنگینی از حیث مسئولیت مدنی در قوانین کشور هستند . از این رو در این مقاله به معرفی بیمه نامه های مسئولیت این دو حرفه مهم پرداخته ایم :

با توجه به تحقیقات و پژوهش چند ساله درخصوص شرکت بیمه ایران ؛ دربیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ؛کلوزی وجود دارد به نام کلوز 4 ؛ یعنی پوشش مجری ذیصلاح ؛در صورتی که نام مجری ذیصلاح در پروانه ساختمانی درج شده باشد و اگر نام مجری ذیصلاح در پروانه درج نشده باشد در صورت بروز هر گونه حادثه ای بیمه به مجری ذیصلاح خسارتی پرداخت نمیکند.این امکان وجود دارد بعد از صدور پروانه و درحین اجرای کار سازنده با یک مهندس مجری ذیصلاحی ؛ قرارداد اجرا منعقد نماید و نام این مجری در پروانه درج نشده باشد، بنابراین درصورتی، بیمه به این مجری؛ آنهم فقط و فقط درزمان احداث پروژه، تعلق میگیرد که؛ در بیمه نامه خریداری شده توسط سازنده ، در قسمت نام سایر بیمه گذاران نام این مجری نوشته شده باشد. اما نکته قابل توجه برای مجریان ذیصلاح اینجاست که اکثر بیمه نامه ها ؛ زمان بهره برداری و سالها بعد از احداث ؛ را به هیچ عنوان پوشش نمیدهند فقط یک کارگذاری وجود دارد که تا10سال قبل ،کار مجریان را تحت پوشش قرارمیدهد و آنهم یکی از کارگذاریهای بیمه میهن بوده که البته هزینه این بیمه نامه کمی گران میباشد و مسئولیت مجریان ذیصلاح را تحت پوشش دارد به شرط آنکه نام مجری در پروانه ساختمانی  درج شده باشد.

متاسفانه تا چندی پیش هیچ گونه بیمه مسئولیتی برای پیمانکاران جزء وجود نداشت اما با پیگیری های جناب مهندس میررضوی از طریق گفتگو با مسئولان بیمه ایران؛ موفقیتی دراین زمینه حاصل شد و توانستند منحصراً برای کارگزاری خانم انوری مجوز طرح مخصوصی اخذ نمایند که از طریق این بیمه نامه پیمانکاران جزء تحت پوشش مسئولیت های جانی قرار گیرند (مطابق تصویرپیوستی). قابل ذکر است در این بیمه نامه باید یا نام کلیه کارگران زیر نظر پیمانکار جزء در بیمه نامه ذکر شود یا اینکه آدرس تک تک کارگاههایی که این پیمانکار جزء در آن فعالیت دارد و شاغل است در بیمه نامه درج گردد.در غیر اینصورت بیمه نامه صادر نخواهد شد .

موضوع بعدی در خصوص بیمه نامه مدیر آپارتمان می باشد که لازم است این گونه بیمه نامه ها کلوز مطالبات تامین اجتماعی هم داشته باشد که متاسفانه در هیچ نمایندگی بیمه ای این کلوز قابل خریداری نیست و امیدواریم که به زودی این مورد هم مُحَقَق گردد. اما لازم است که مدیران آپارتمان که مسئولیت سنگینی هم دارند نسبت به اخذ بیمه نامه مسئولیت مدیر آپارتمان اقدام نمایند .  

برای مطالعه بخش اول مقاله فوق کلیک کنید 

           اینستاگرام ما 

download 2

 

 

 

2

 

1

لطفا این صفحه را به کمک ابزارهای ارتباط جمعی ، بین دوستان خود منتشر فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *