حق الزحمه خدمات مهندسی 1402

تعرفه خدمات مهندسی 1402 تهران
لطفا این صفحه را به کمک ابزارهای ارتباط جمعی ، بین دوستان خود منتشر فرمایید

تصویب حق الزحمه خدمات مهندسی

نظارت و طراحی – 1402

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور ، هزینه قطعی هر متر مربع ساختوساز را در تاریخ 1402/07/04 اعلام نمود . 

هزینه قطعی ساختوساز 1402

مطابق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ، مبنای محاسبه حق الزحمه خدمات مهندسی ، هزینه هر متر مربع ساختو ساز می باشد . بنابراین تعرفه خدمات مهندسی طراحی و نظارت ساختمان بر همین مبنا محاسبه می شود . تعرفه خدمات مهندسی سال 1402 استان تهران به قرار ذیل است :

 

تعرفه خدمات مهندسی سال 1402 تهران

لینک دریافت تعرفه فوق 

جهت افزایش اطلاعات حقوق مهندسی خود اینجا کلیک کنید 

شایان ذکر است ، تصویب هزینه قطعی ساختوساز به دور از واقعیت های تورمی و اقتصادی کشور مصوب شده است . و نتیجه آن غیر واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی و نهایتا کاهش کیفیت خدمات نظارتی و طراحی ساختمان در کشورمان است . 

همانگونه که میدانیم ساختمان کالای ملی استاندارد و متعلق به نسلهای آتی است . طراحی ساختمانی ایمن و استاندارد که جوابگوی نیازهای آسایش و آرامش افراد باشد اهمیت بسیاری دارد . در صورت غیر واقعی بودن حق الزحمه خدمات مهندسی طراحی ساختمان ، شاهد ساختمانهایی خواهیم بود که ایمن و استاندارد نیستند . و این موضوع یعنی به هدر رفتن سرمایه های ملی کشور . 

از طرفی چنانچه نظارت ساختمان به درستی انجام نشود ، نمی توانیم توقع احداث مسکن استاندارد را  داشته باشیم . کاهش انگیزه مهندسان ناظر و طراح ساختمان در ارایه خدمات مهندسی یعنی کاهش کیفیت ساختمان سازی و کاهش کیفیت مسکن یعنی ضایع شدن حق بهره بردار کنندگان ….

لطفا این صفحه را به کمک ابزارهای ارتباط جمعی ، بین دوستان خود منتشر فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *